#22 – Modsætninger mødes…

Efter dage med udforskning af ruiner, kampe med Lizardmen og kultister, forhandlinger med en vampyr, timer brugt på at vandre gennem stinkende sumpe, med stikkende insekter om ørerne, udforskning af en gammel portal til Outlands, og en kamp mod en Djævel, var der brug for at få ro på hovedet og en kop øl eller mange.

I bruger det meste af aftenen på at tale sammen om, hvor i kommer fra, og hvorfor i rejste ud eller væk.

Tal’Kamar fortæller om hans baggrund, og hans allerede lange liv, der pånær de seneste 3 år har været levet enten i Outlands i Tir na og, senere Feywild, og hans kampe mod Shadovar og Netheril – en kamp der stadig pågår på flere forskellige niveauer.

Urog fortæller om hans opvækst, der som Tal’Kamar også har været præget af træning i kampteknik, men hvor Tal’Kamar valgte den vej i livet, blev valget truffet for Urog.
Hvor Urog rejste væk fra Mulmaster for at undslippe, rejste Tal’Kamar væk for at udforske og opsøge farerne og kæmpe for sit folk.
Urog har ikke noget folk, og har ingen familie. I hvert fald ikke en han kender til.

Bax valgte heller ikke selv, at han skulle forlade sit hjem og hans trygge rammer – det var også de ydre omstændigheder der tvang ham afsted, og han kommer som Urog fra fattige kår, hvor Gus, som Tal’Kamar, kommer fra en baggrund med overskud og overflod.

Modsætninger mødes, og hvor Urog og Bax blev tvunget væk, og kommer fra fattige kår, har Tal’Kamar og Gus valgt eventyret og havde afsæt i trygge rammer og gode kår.

Venskaber er begyndt at spire, og Bax’s mistro overfor Urogs ork-baggrund er blevet gjort til skamme, Tal’Kamars fortællinger og hans søgen efter svar og hævn, rimer også på det som i andre søger.

Et sent møde

En hyggelig aften tager en lidt mere alvorlig drejning, da Hamron og Meda kommer retur fra deres møde med Srebor, og fortæller at han vil se dem senere samme aften, for at finde en løsning på problemet med kampen i Kildin manor.

Srebors vagter kommer og henter jer tæt på midnat, og i bliver ledt op til hans mansion, hvor Srebor møder jer sammen med en ung pige der præsenterer sig som H’etienne Kildin – yngste datter i Kildin familien.

H’etienne beretter om, hvordan Cult of the Dragon fik overtaget hendes familie og deres forretning efter at hendes far døde under mystiske omstændigheder på en rejse for snart 3 år siden.

Hendes far havde aldrig fortalt familien om Portalen der er under Kildin manor, men den historie kendte Cult of the Dragon folkene tydeligevis, og med smiger, bestikkelse og trusler fik de overtaget kontrollen med huset og familien og Hannes (den ældste bror) er nu helt i deres kontrol.

De øvrige børn, og deres mor, er mindre glade for Cult of the Dragon, og ikke mindst præsten Inis, der med hendes livvagter styrer det hele med hård hånd.

En handel

Srebor foreslår, at i hjælper H’etienne med at komme af med de kultister der har overtaget hendes familie, og så skal i betale en bod på 200 guldstykker for at have ruineret Carole’s liv og levevej som vagt!

Som sådan har kultisterne ikke gjort noget ulovligt der kan bevises af Srebro, men han ved at Cult of the Dragon tilstedeværelsen i Hluthvar ikke gør noget godt for byen, og de er formentlig årsag til flere ulovligheder – han kan bare ikke bevise det.

H’etienne er mere direkte – hun ønsker Inis og hendes slæng skal dø, og hjælper gerne med at få jer ind i huset, så i kan gøre det af med dem.

Meda kan også bidrage med, hvordan dem som H’etienne fortæller om, og dem som i fik et glimt af på vej ud, matcher dem som gjorde det af med hendes venner.

En anden udvej

Srebor forstår godt, hvis i tøver, og fortæller at der er også en anden vej.

Wolfmantle familie, der blev decimeret af vampyren Randal, tilbyder en belønning for at have gjort det af med Randal, og har ytret ønske om at invitere jer ud til dem, og har også brug for erfarne eventyrere.

I kan vælge at forlade byen, og tage til Wolfmantle, og så skal Srebor sørge for at jeres intermezzo med Kildin familien bliver dysset ned.

H’etienne er bestemt ikke imponeret over Srebor giver jer så let en udvej, men det er tydeligt at de har en tæt relation, og at hun stoler på ham.

Sov på det

I forlader mødet og vender retur til Hammer and Forge. I har aftalt med Srebor at komme retur til middag hos ham næste aften, og der kan i aftale hvad i gør – hjælper i H’etienne eller forlader i byen?

Tal’Kamar er selvfølgelig mere frit stillet end det er tilfældet for Gus, Bax og Urog.

Vi slutter der, hvor i er på vej til at gå til ro…

#21 – Tal’Kamar, Will Dracohorn, Carandini

Da vi sidst så vores helte, sad de på Hammer and Forge i Hluthvar, hvor de fik en kop øl og sad og tænkte over fremtiden. Aya havde meldt, at hun ville holde en pause fra livet som eventyrer.En anden gæst på Hammer and Forge havde overhørt dette, og gnomen Albin of Elturel havde budt…

#20 – The devil you know

Aftenen starter med en kamp med djævlen Bodi, der er fanget under Kildin Manor i Hluthvar, hvor portalen findes. Hun havde overtaget Meda, og forsøgt at trænge ud gennem den magiske grænse der omkranser portalen. Bodi har været fanget i månedsvis, og er godt gal over, at Meda ikke lykkes med at få hende ud…

#19 – Portal to the Outlands

Forsvar mod de indtrængne Vores helte er via en Teleport cirkel ankommet til et rum, et sted de ikke ved helt præcis hvor er, men som Aya er ret sikker på er under eller tæt ved Hlutvar, i hvert fald ud fra, hvad hun kunne tyde på runerne. I rummet er der et lille alter,…

Aya Glenmiir Aya Glenmir Bax Becky Carandini Cassra Chainspire Cult of the Dragon Cutscene Dark hold Ellison Beringer Esmeralda falchion Far hills fast forward goblins Hamron Hluthvar investigation Kells Kessler Lizardfolk lizardfolk berserker Long Hall Inn Marshes of twiligt Mirtul Pearl Peder Haussner Randal Randal Greycastle Rat Recap Red Mist Resume Srebor the Red The Carlett Letter The Harpers Tiamat Urog Ventric Will Dracohorn Wolfmantle Zenan Ghentilara Zhengyi Zhentarim

Leave a comment

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑

Stemmen fra ådalen - en blog om rollespil og historie

En blog om rollespil af Morten Greis. Fra Tryggevælde ådal en dyb klang. Elverpigernes dans. Røre i det hvide slør. Disen hyller landskabet. De gamle stammer krogede trolde.

mindlands

Where the mind meets dice and paper

Monday Alien Campaign

roleplaying in the Alien universe

Hipsters & Dragons

Because roleplaying is social, creative, fun... and kinda cool!

Pjaltekongen

og hans lille, men bidske hund

Sentinel Hill Press

Publisher of the Arkham Gazette and Others

Cthulhu Reborn

Cool resources for Lovecraftian Roleplaying

WIL WHEATON dot NET

50,000 Monkeys at 50,000 Typewriters Can't Be Wrong

New Gamemaster Month

Join us in January, and you'll be a GM by February!

Torsdags Dungeons & Dragons

Monsters, Mayhem, Dungeons, Intrique...