#19 – Portal to the Outlands

Forsvar mod de indtrængne

Vores helte er via en Teleport cirkel ankommet til et rum, et sted de ikke ved helt præcis hvor er, men som Aya er ret sikker på er under eller tæt ved Hlutvar, i hvert fald ud fra, hvad hun kunne tyde på runerne.

I rummet er der et lille alter, som Bax kan identificere som et alter til den perifære gud Bahamut!

Der er også to store sarkofager, og som ventet så i det øjeblik at Urog træder uden for cirklen sker der noget.
En Magic Mouth kommer til syne over alteret og proklamerer højlydt “orkerne kommer, orkerne kommer”.
De store tunge låg vælter af sarkofagerne, og “orken” bliver angrebet af to magiske konstruktioner der er udformet som en kriger og en præst, iført tung rustning og med magiske våben går de målrettet efter “fjenden”.

Ved fælles hjælp, og med assistance fra Aya, der får pacificeret Krigeren med magi, så lykkes det jer at nedkæmpe de to vogtere.

Rummet med de mange piedestaler

I rummet ved siden af er der 15 piedestaler, hver med en illusion ovenpå – en illusion der viser en by, som stod man og så på den udefra.

Hvis man ser virkelig godt efter, kan man se at der har været en 16. Piedestal, men den er blevet fjernet. Den stod der, hvor der nu er en dør mod syd til det rum, hvor der er en magisk ‘teleportation circle’.

Piedestalerne er lavet af forskellige stentyper, og alle har de et lille rum – en lille indbygget hylde, hvor der har ligget det man skulle bruge for at kunne aktivere portalen og rejse til den tilhørende by… eller i hvert fald i nærheden af.

Gus og Aya får i fællesskab regnet ud, at det er 15 byer i Outlands. Outlands er et plan der binder de forskellige planer, og via de port-byer der findes der, kan man rejse til de 16 forskellige planer.

Der mangler en piedestal – den til Baator, også kendt som De ni niveauer af Helvede.

Når i går op af trappen, ser i ikke ned på piedestalerne, men ser igen en illusion der viser Outlands – denne gang som en ørn ville se det mens den glider hen over søer, bjerge, skove, ørkener og de mange forskellige landskaber der tilsammen udgør Outlands. I får også et syn af byen ‘Ribcage’ der er portbyen til Baator.

Gangen derfra er dekoreret med relieffer der viser underlige kantede skabninger.

Det store hvælvede rum

Gangen leder jer hen til en forgrening, og da i stopper og lytter kan nogen af jer høre fodtrin… trin fra en der går langsomt og roligt, frem og tilbage.

Gus er usynlig og sniger sig frem for at udforske det sammen med Bax, der er forbavsende stille af en kriger af være.

Synet der møder dem, er en kæmpe hvælving, hvor der er smukke, smukke kalkmalerier med scener fra det landskab de stod og beundrede fra oven i galleriet.

I den sydlige ende af rummet er hende der laver lyden af fodtrin.

Fanget bag gitteret er en kvindelig præst, der kalder på jeres hjælp og fortæller, hvordan hun og hendes venner var kommet herned for at undersøge poolen nærmere, kun for at bliver overfaldet af nogle skumle kultister, som hun gætter på måske tilhører Zhentarim.

Meda Marosz

Bag gitteret er Meda Marosz, en Torm præstinde, der var blevet fanget efter en kamp med skumle folk der var kommet samme vej som heltene (via Teleport cirklen).

Hendes venner Anton, Lucas, Neval og Ugo blev dræbt, og hun spærret inde – efterladt til at dø af sult, men hendes magi har holdt hende i live.

Efter en kort snak med Meda, og et “jeg stoler på min intuition” af Gus, så åbner han gitteret så hun kan komme ud, og hun er meget, meget taknemmelig for det er snart to ti-dage siden hun blev spærret inde.

Hun fortæller at hun og hendes venner var kommet ned igennem huset ovenpå, og at hun er sendt hertil på ordre fra Zariel hendes Lord.

Portalen

Den magiske pool er i nederste højre hjørne. Den er bevogtet af 3 magiske statuer, der hver repræsenterer forskellige ‘outer planes’.

Derudover så er der også en piedestal med en lille fond ovenpå, der virker som en slags “fjernstyring” af den store pool.

Det er her man skal have fat i nogle artefakter for at kunne aktivere poolen.

Transformationen

Efter at have set poolen, og ikke mindst de statuer der står og bevogter den, så er i klare på, hvad i skal – og det er op og ud.

I følger Meda, der viser vej, og i kommer nemt og ubesværet frem til trappen der leder jer op til et rum, hvor endnu en illusion gemmer den hemmelige dør og nedgang, der leder ned til Poolen og de andre rum.

I står i et stort kælderrum, hvor der er højt til loftet og fyldt med varer i kasser, tønder, og sække og det er tydeligt at her arbejdes og der er jævnligt trafik, for der er ikke meget spindelvæv og støv.

Meda går forrest, og styrer målrettet frem mod trappen i det fjerneste hjørne. Bag jer er det kammer i kom ud af, med trappen ned til portalen og de magiske piedestaler. Døren er gemt bag en illusion, men fordi i nu kender den, kan i gennemskue den.

Meda går langsommere og langsommere, og virker mere og mere besværet – som om nogen holder fast i hende.

I kigger forundret på hende, og gør store øjne, da det ser ud som om hun begynder at blive gennemsigtig, det gnistrer omkring hende, hun har nærmest et mirror image gående et halvt skridt bag sig, og jo tættere hun kommer på trappen jo flere kræfter skal hun bruge på at komme frem.

Men en kraftanstrengelse tager hun et skridt op på trappen, hvor hun synker sammen, men det er som om det er hendes sjæl, der forladet hendes krop – hendes tvilling står fysisk tilbage neden for trappen, og hun ligger selv udmattet, og næsten gennemsigtig på de nederste trin!

Meda Marosz / Bodi Gevehn

Den Meda der er nærmest jer, ser på Meda på trappen og siger med foragt i stemmen, “dit liv for min frihed – det var aftalen”.

Meda på trappen har næsten ingen kræfter, og hvisker: “du er en djævel Bodi og du slipper aldrig ud herfra”.

[vi starter næste aften med at i godt må slå initiativ]

#22 – Modsætninger mødes…

Efter dage med udforskning af ruiner, kampe med Lizardmen og kultister, forhandlinger med en vampyr, timer brugt på at vandre gennem stinkende sumpe, med stikkende insekter om ørerne, udforskning af en gammel portal til Outlands, og en kamp mod en Djævel, var der brug for at få ro på hovedet og en kop øl eller…

#21 – Tal’Kamar, Will Dracohorn, Carandini

Da vi sidst så vores helte, sad de på Hammer and Forge i Hluthvar, hvor de fik en kop øl og sad og tænkte over fremtiden. Aya havde meldt, at hun ville holde en pause fra livet som eventyrer.En anden gæst på Hammer and Forge havde overhørt dette, og gnomen Albin of Elturel havde budt…

#20 – The devil you know

Aftenen starter med en kamp med djævlen Bodi, der er fanget under Kildin Manor i Hluthvar, hvor portalen findes. Hun havde overtaget Meda, og forsøgt at trænge ud gennem den magiske grænse der omkranser portalen. Bodi har været fanget i månedsvis, og er godt gal over, at Meda ikke lykkes med at få hende ud…

Aya Glenmiir Aya Glenmir Bax Becky Carandini Cassra Chainspire Cult of the Dragon Cutscene Dark hold Ellison Beringer Esmeralda falchion Far hills fast forward goblins Hamron Hluthvar investigation Kells Kessler Lizardfolk lizardfolk berserker Long Hall Inn Marshes of twiligt Mirtul Pearl Peder Haussner Randal Randal Greycastle Rat Recap Red Mist Resume Srebor the Red The Carlett Letter The Harpers Tiamat Urog Ventric Will Dracohorn Wolfmantle Zenan Ghentilara Zhengyi Zhentarim

One thought on “#19 – Portal to the Outlands

Add yours

Leave a comment

Blog at WordPress.com.

Up ↑

Stemmen fra ådalen - en blog om rollespil og historie

En blog om rollespil af Morten Greis. Fra Tryggevælde ådal en dyb klang. Elverpigernes dans. Røre i det hvide slør. Disen hyller landskabet. De gamle stammer krogede trolde.

mindlands

Where the mind meets dice and paper

Monday Alien Campaign

roleplaying in the Alien universe

Hipsters & Dragons

Because roleplaying is social, creative, fun... and kinda cool!

Pjaltekongen

og hans lille, men bidske hund

Sentinel Hill Press

Publisher of the Arkham Gazette and Others

Cthulhu Reborn

Cool resources for Lovecraftian Roleplaying

WIL WHEATON dot NET

50,000 Monkeys at 50,000 Typewriters Can't Be Wrong

New Gamemaster Month

Join us in January, and you'll be a GM by February!

Torsdags Dungeons & Dragons

Monsters, Mayhem, Dungeons, Intrique...